Освіта – сфера специфічна, перш за все, різноманіттям її учасників. Ще зовсім недавно педагогічна спільнота говорила про міленіумів (покоління Y), дітей, народжених наприкінці ХХ - початку ХХІ століть, і вже через 10 років психологи говорять про нове покоління - покоління Z, представники якого – вже наші студенти. Їм властива глибока зануреність у цифрові технології. Ці діти мислять інакше, ніж їхні однолітки десять років тому.
Розвиток мережевих комунікацій, таких, як електронна пошта, SMS, Instant Messenger та інших медіа-ресурсів на кшталт відео хостингу YouTube та соціальних мереж (Facebook, Twitter та ін.) формують їхнє бачення життя. Люди «Z-покоління» інші: не розуміючи їх, працювати з ними та навчати їх неможливо.
27 січня 2017 року у коледжі відбулася година відкритих думок на тему: «Викладач-студент: особливості спілкування поколінь». Викладачі активно обмінювалися думками щодо таких важливих питань, як «Конфлікт поколінь – чому він відбувається?», «З якими дітьми працює сучасний вчитель?, «Які особливості покоління Y та Z необхідно враховувати педагогам?», «Яким має бути сучасний вчитель?»
Всі, хто долучився до обговорення, дійшли спільного висновку – сучасний педагог працює з поколінням, яке стимулює його вдосконалення, а знання особливостей цього покоління дозволить уникати бар’єрів та протиріч у спілкуванні «викладач-студент». До того ж, необхідно враховувати, що сучасні студенти цінують рівноправну співпрацю, партнерські стосунки, відкритий обмін інформацією, прийняття рішень на основі обговорень, а не покірне виконання вказівок. Простір, де стикаються нові цінності й технології, нові стилі життя, вимагає нових, сучасних освітніх підходів.
Маковецька О.І.,
практичний психолог
Фотогалерея:
|